Vi som jobbar här
Susanne Karlsson, Butikschef Örebro
Jag har varit med i butiken sedan starten 2016, då som säljare. Innan det var jag egenföretagare i många år och drev en butik som jobbade med möbler och inredning.
Till slut kände jag att jag ville vara en del av en större organisation, då sökte jag jobb som säljare på Skånska byggvaror då jag alltid haft ett stort intresse som hemmafixare och har flera renoverade hus i ryggen.
2018 fick jag chansen att ta över som butikschef, vilket kändes jätteroligt. Det är ett givande jobb där man har chansen att påverka i hela kedjan i detta företag som ständigt utvecklas. Det är ett varierande jobb där mitt inredningsintresse kommer väl till hands där vi ständigt uppdaterar butiken med nya produkter och ser till att vi har en inspirerande utställning.
I vår butik är vi ett sammansvetsat team på fyra personer. I rollen som säljare och BC får vi följa med kunden hela vägen från deras första idé och hjälpa dem på vägen till ett färdigt projekt. Det är någonting som är otroligt givande, och finns det något roligare än när kunder kommer in och visar bilder på sina färdiga uterum och växthus?
Jessica Pham, Varuförsörjningschef
Sedan september 2018 så arbetar jag som varuförsörjningschef på Skånska byggvaror i Ängelholm. Att arbeta med varuförsörjning, som vi även benämner Supply, är otroligt roligt och varierande och ingen dag är lik den andra. Inom Supply så arbeta vi med materialförsörjning för handelsvaror och råmaterial till vår produktionsenhet i Bjuv, vilket innebär att vi avropar material så att det finns tillgängligt när kunderna behöver produkterna.
Vi får vara med i hela kedjan, från att leverantören producerar fram produkten tills att produkten anländer fram till kundens dörr. Att arbeta på Supply är att vara mitt i spindelnätet där kontaktnätet är brett och samarbetet med samtliga avdelningar är det som är viktigt och avgörande.
Joachim Nordén, Webbredaktör
Jag började på vårt huvudkontor i Solna under hösten 2018. Redan från dag ett kände jag ett stort förtroende från organisationen, något som jag uppskattat väldigt mycket och som underlättade för mig att komma in i mina vardagsuppgifter.
Rollen som webbredaktör innebär att hålla hemsidan uppdaterad med aktuella kampanjer och information. En stor del av arbetet handlar också om att förbättra, optimera och analysera dagens innehåll. Detta är viktigt för att kunna vidareutveckla webben och kunna tillhandahålla kampanjer som våra kunder faktiskt vill ha.
Det är ett högt tempo som stundtals kräver stort fokus. Vi vill alltid framåt, vi vill ha en modern webb som guidar våra kunder till ett bra köp. Därför blir också idéer, förslag och tankar alltid uppskattade från hela organisationen. Man känner att man kan bidra och får samtidigt mycket tillbaka.
Christer Persson, Produktionsplanering Bjuv
Innan jag kom till Skånska Byggvaror hade jag provat på några olika yrken men jag trivdes från början med företaget. Jag arbetade ett antal år i produktionen och fick så småningom möjligheten att gå in i rollen som planerare.
I mitt arbete jobbar jag nära andra funktioner inom organisationen vilket ger mig möjligheten att få en bättre förståelse för helheten.
Vi är ett företag som ständigt växer och det skapar såklart nya utmaningar för oss alla i företaget – men också nya möjligheter att utvecklas. Jag tycker att arbetsmiljön präglas av en tillit och en samarbetsvilja mellan avdelningarna.